Wednesday, July 7, 2010

A true singer who sing from his heart

Hello again people!

Since aku tak kerja lagi, so boleh la selalu update blog heh. Takpe, nanti aku dah kerja, mesti korang rindu nukilan aku (masuk bakul angkat sendiri, tapi tak terangkat sbb berat).
Dush dush dush!!

Okayla, back to the main topic, arini nak bercerita salah seorang penyanyi yang aku adore dalam dunia ni. Namanya Kim C. Bermulanya perkenalan aku dan dia (huh x ley bla) melalu program tv kat channel astro 303, cite "2 days 1 night". Aku suka tengok cite ni and mula-mula tak perasan dia ni. FYI, program ni cite Korea. Tapi ada subtitle la. Kalo x mampus aku nak tengok, mana paham. Ni dia punya gambar cerita,

 took somewhere from google

Gambar atas ni merupakan hari last Kim C dalam program ni. Sedih sangat, almost 1 year aku follow cerita ni, tak sangka betul dia nak tarik diri (dalam bulan lepas). Tapi aku paham. Alasan dia nak fokus bidang yang dia suka iaitu nyanyian :)

took somewhere from blog

Meh aku cerita sikit pasal Kim C ni. Kim C ni merupakan bekas pemain besbol and juga merupakan vokalis untuk band Hot Potato. Masa mula-mula aku tengok cerita 2 days 1 night, aku suka gila tengok dia sebab dia ni paling pendiam, tapi sebenarnya kelakar. Dia x pandai bergurau tapi dia sangat2 kelakar bila mula bercakap. Kim C jugak pernah kena tegur dek production sebab x berapa pandai menglibatkan diri dalam program ni. Tapi last-last dia dah pandai outstanding. Bila buat sesuatu pertandingan jek, Kim C ni mesti menang sebab dia pandai and x menunjuk kepandaian dia. All the guys dalam cerita tuh memang tau dia ni pandai, and dieorang mesti surrender kalau ade quiz yang melibatkan pengetahuan. Kim C ni jugak cam humankind la, baik hati, bertolak-ansur antara ramai-ramai and paling menyayangi dieorang semua. Sampaikan, netizen Korea panggil dia Omma. Stands for emak la dalam program ni. And for more information, dia ni pernah mendaki Gunung Everest. Dia memang seorang yang tegar la, dia x merungut kalau susah ke hape. Itu yang aku suka tentang Kim C. And dia punya personaliti x fake. Style Kim C jugak aku paling adore. Mcm ala-ala grunge pun ade.

The Band - Hot Potato



Bila dah lama tengok cerita ni baru aku taula, dia ni ada band. Named, Hot Potato. Aku memang suka gile ngan lagu dieorang sbb memang jenis music yang aku suka. Ada style Muse sket sebab ada bunyi pelik2 tapi sounds good. Dan bermulalah hari-hari seterusnya aku digging lagu-lagu dia. Tapi memang superb ah lagu-lagu dia. Lebih baik daripada girls group or boyband yang ada kat Korea tu. Korea ni kebanyakkan gile kan bende-bende tuh, x banyak band yang outstanding. So, officially, aku dari Malaysia ni memang support abis Hot Potato. Suara Kim C memang unik and well-remembered la. Kalau tengok dia nyanyi, memang kita dapat feel dia nyanyi ikhlas dari hatinya. Tahun ni dieorang release album baru named SeeSaw. Best jugak. Kalo nak tengok kat Youtube, type je Hot Potato-Seesaw.

Sekian, tu je nak cite, one of the person that i adore.

Die-hard-fan HOT POTATO,
Ain :D

No comments:

Post a Comment