Saturday, July 24, 2010

Dilemma

Hi !
Apa khabar? harap ok je semuanya ye :)

Today is Saturday and macam biasalah aku kerja arini. Betul. Aku kerja. Kerja aku memang dari hari Isnin till Sabtu. FULL DAY *sigh*. And sekarang kalau tgk jam pukul 10.32 malam. Aku baru je lepas makan. I mean, mintak sikit ngan uwe aku. Hehe. Dia makan laksa bulat-bulat. Laksam ek? Aku suka panggil laksa berbentuk bulat. Tee hee hee. Sebenarnya berat aku dah turun since kerja. Kebetulan masa 1st week kerja, ganti puasa. Biasalah kalau minggu pertama, a bunch of things need to be understand. And of course la head went burff, health went down also. Tapi rasa suka sangat berat turun, baju longgar sikit. Hehe. Tapi sekarang tgh selalu rasa lapar. Mungkin tgh peri**. Takut jugak naik balik. Asik timbang jek. Huhu. Aritu pun masa pergi induksi, kena check doctor, dia pesan suruh turun berat sbb x elok bagi perempuan. Yela, risau jugak. Aku nak ada better health and lifestyle in future. Soo! Sekarang aku kena berhati-hati memilih makanan! No biscuit- No sweet drinks- No sweet things!

Ha! Dilemma kan tajuk kat atas? Lupa nak cerita. Huhu

Tapi, aku nak ceritakan dulu hala tujuan aku.

Aku nak jadi tauke. Bos la maksudnya. Hehe. Tapi sebelum aku nak semua bende tuh, aku kena la cari pengalaman. Aku nak buat sesuatu yang perlu menggunakan akal fikiran setiap hari. Bukan menggunakan arahan atau perintah atau routine. Aku nak asah fikiran aku untuk adapt bende baru setiap hari, thinking about how to solve it, get a solution and implement it. After that, evaluating. Bukan aku nak cakap aku ni gila, tak bersyukur dapat kerja . Tapi, ini adalah untuk diri sendiri. Apa yang aku belajar dulu, aku taknak terkubur semata-mata. Aku nak ingat balik semua yang aku dah buat masa kat UM. Kadang-kadang jealous tengok kawan-kawan kat kl dapat kerja yang sesuai dengan level. Nampak berada dalam satu kumpulan, solve things together, succeed, celebrate it. Bila kita cakap kat orang lain, kerja kita macam ni-macam ni, dieorang akan cakap "EH, OKLA TUH, NAK KERJA MACAM MANA LAGI. KANG KERJA SUSAH PENING PULAK". Bila dengar camtu, ada betul jugak. Tapi ni macam melibatkan kepuasan diri. Paham tak? Macam ni la, contohnye: Korang pandai masak nasi, everyday la korang masak nasi~~~ Suatu ketika, korang rasa cam "eh, tak pernah masak cake? Nak try la". Bila korang dah pandai masak cake, korang mesti rasa bahagia kan dah pandai masak banyak bende. And sampai satu tahap lagi, korang rasa nak masak pizza pulak. And life macam tula. Still goes on-- And normal la kita nak mencapai satu tahap yang kita rasa nak challenge diri sendiri. Betul kan? Admit it.

Tapi!
 Jangan risau. Aku bukan tak waras. Aku baru je masuk alam pekerjaan. Baru nak merangkak orang cakap. Nak jugak mula dari bawah. Nak rasa setiap bahagian boleh tak? Huhu. Tempat aku kerja sekarang ok jugak even baru nak masuk 3 weeks kerja. Semua muda-muda lagi tau orang kat situ. So, takdek masalah dalam communications. And aku with another staff paling muda which is 23 yrs. Tapi sekarang dah bulan 7. Nanti bulan 8,9,10,11,12. Tahun depan umur dah 24. Perghh. Memang banyak lagi bende aku nak buat. Nak pegi Bali lagi. Nak pergi Korea, Jepun, Italy, Thailand, and banyak lagi la. Nak kumpul duit beli toy camera kesukaan aku. Hehe.

Okla, sampai sini jela nak mengadu. (Mengadu???)

Tukang karut,
Ain :)

Have a nice day people :) 

 

No comments:

Post a Comment